Het afgelopen jaar heeft het projectteam van Flincq hard gewerkt aan de groei van de klanttevredenheid over de inhuurdesk bij de opdrachtgever door het optimaliseren van het inhuurproces. In 2017 gaf 50% van de inhurend managers het inhuurproces nog een 7 of hoger. Inmiddels geeft 92% van de inhurend managers het inhuurproces een 7 of hoger. De optimalisatie van het inhuurproces bestond onder andere uit een centrale inleg van inkooporders, waardoor het aantal activiteiten voor de manager verminderde en zij het proces als gebruiksvriendelijker ervaarden. Daarnaast heeft Flincq meegeholpen bij de implementatie van de Fiori app, waarin de uren geregistreerd worden. Deze app zorgt dat inhuur professionals eenvoudig en dagelijks hun uren kunnen registreren. Tot slot heeft Flincq meegeholpen bij het inrichten en implementeren van het Self Billing proces, waardoor het aantal facturen dat onze opdrachtgever moet verwerken gereduceerd is van 12.000 facturen per jaar naar 36 facturen per jaar.
Het eerste kwartaal van 2019 zal in teken staan van het automatiseren van het inhuurproces, waarbij inhuurrapportages en data overdracht geautomatiseerd zullen worden. Dit zal uiteindelijk resulteren in een kostenbesparing door een verdere reductie aan handmatige activiteiten en toename van uniforme data overdracht. Tot slot geeft dit meer inzicht in de inhuurpopulatie en kan onze opdrachtgever beter sturen op de kwaliteit en kwantiteit van de inhuurpopulatie.